Blogolásból blogírás mesterien! Kell, mint víz a szervezetnek!
Miért lett égetően fontos a blogírás?
Tartalmat kell írni ahhoz, hogy elnyerjük a célközönség bizalmát. Gondolj csak bele, ha több infó van a birtokodban, akkor sokkal nagyobb eséllyel bízol meg az emberben, a márkában és a termékben is. Mindig is így működtünk, a jövőben sem lesz ez másképp. Ez egy természetes ösztönös folyamat. Éppen ezért vált fontossá a tartalomgyártás a vállalkozások életében.
Hasonló a blogoláshoz, csak kevésbé önkifejező, mindinkább egy tudatos eszközzé tettük, hogy kiszolgáljuk a célközönség igényeit, annak érdekében, hogy egyszer az ügyfeleink között tudhassuk őket.
Miért van szükséged blog szövegíróra?
A blogcikk elsődleges feladata, hogy valamilyen értéket adjon át az olvasóidnak. Ez lehet tudás, aktuális hír, szórakoztató történet a márkáddal kapcsolatban.
Annak ellenére, hogy kiváló szakember vagy, hiteles vagy a szakmádban, vannak referenciáid is, netalán értékelések is olvashatóak a honlapodon… továbbá vannak cikkeid, vagy próbálkoztál már megírni egyet-kettőt, mégis… a bicskád pallérozott pengéje beletört a vaskos betűk közepébe.
Nem baj, ha nem megy minden elsőre! Az sem baj, ha a szövegírást kiszervezed, mert már beláttad, hogy nehéz feladat, nem Neked való vagy csak a drága idődet viszi! Teljesen érthető, hogy több minőségi szabadidőt szeretnél a családoddal eltölteni! Ezért én szívesen átvállalom a betűk megszelídítését, hogy értékes szöveget kovácsoljak Neked!
Hogy lesz az olvasóidból ÜGYFÉL?
Ha elolvassák a blogcikkedet, akkor:
Jobban érdekelni fogja őket a terméked, a márkád vagy a személyed.
Megszokják, hogy Tőled minőséget kapnak. Erre éhezni is fognak.
Az adott piac hozzáértőjeként tekintenek Rád.
Egyre nagyobb bizalmat szavaznak Neked.
Nyomon követik a munkásságodat a social media platformokon is.
Egyre nagyobb elköteleződést tanúsítanak a Te terméked iránt.
Valamennyien az ügyfeleiddé vagy a vásárlóiddá fognak válni.
Pénzt keresel, így félre tudsz tenni a családod álom nyaralására.
Ezalatt mi történik a GOOGLE-ban?
Ha a cikk:
felveszi a versenyt a konkurenciával (pl.: megfelelő hosszúságú és minőségű tartalom)
megfelelőek a technikai beállítások (pl.: címsorok, fotók alt text-je kitöltve, belső linkek beépítve)
megfelelő mértékben tartalmazza az elvárt elemeket (pl.: fókusz kulcsszó, „hosszú farkú” kulcsszavak)
akkor bizonyos idő elteltével – ne várd, hogy azonnal – előrébb ugrik a blogcikked a Google keresőjében. Ez azt jelenti, hogy természetes (organikus) módon majd többen kattintanak a hivatkozásodra, így nagyobb forgalom és aktivitás lesz az oldaladon.
Ezután a blogcikked elvezetheti a felhasználót a terméked megvásárlásához. Kijelenthetjük, hogy a blogcikkeddel bevételt generáltál!
Gyorsabbnak kell lenned…
Ezért fontos egy (igazából több) bombasztikusan megírt blogcikk. Inkább blogírásról beszélek, mert több, ütős blogcikkre van szükséged! Minél több a minőségi tartalom, annál nagyobb figyelem vetül Rád! Arról nem is beszélve, hogy ezt a kitüntetett figyelmet fenn is kell tartani. A konkurencia is pontosan ezen munkálkodik, így Neked gyorsabbnak és kitartóbbnak kell lenned!
A cikkírás önmagában nem elég…
Ámbár a blogcikkel keresett bevétel nem ennyire egyszerű menet. Ugyanis a weblapodnak is felhasználóbarátnak kell lennie ahhoz, hogy a blogbejegyzésed elvezesse az olvasót a termékoldalra. Vagy a social media posztod elvezesse – a blogcikkeden keresztül – az ügyfelet az ajánlatkéréshez.
Még az sem biztos, hogy a cikkedet – legyen az tökéletesen optimalizált – az első oldalra repítik a Google algoritmusai. Egyrészt türelmesnek kell lenned, mivel az algoritmus 3-6 hónapig is dolgozhat, másrészt az egész weboldaladat is erősíteni szükséges! Ez azt jelenti, hogy a weboldaladra, és a cikk aloldalára mutató linkeket (backlinkek) érdemes elhelyezni hiteles, erős, mindinkább témába vágó weboldalakon.
Ez egy összetett megoldásra váró feladat. Ezért is hangsúlyozom ki, hogy vállalkozási céltól függően több szövegírással kapcsolatos területen is aktívan munkálkodni kell!
Erre törekszem:
Számomra minden egyes blogcikk írás édes és kínzó kihívás is egyben! Szeretném, ha a felhasználók olyat olvasnának, ami valóban hasznos a számukra. Mivel nagyon kevesen, kb. az emberek 2%-a lapoz tovább a Google 2. oldalára, ezért törekszem arra, hogy a jelenlegi SEO és szövegírói tudásomhoz mérten a cikked minél előrébb kerüljön a keresőben.
SEO szövegírás esetében számíthatsz arra, hogy egy mellékletet is kapsz tőlem: technikai beállításokról, konkurenciaelemzésről, stb.
Tudtad? Bizonyos blogcikktípust PR cikként is felhasználhatsz!
Ha nehezen megy a szövegírás…
… akkor pont Neked szól a „Hogyan írj keresőoptimalizált szöveget” e-book-om! Akkor is hasznos, ha már nem vagy kezdő!
Blogcikk ÁRAK
SEO blogcikk: bruttó 4-5 FT/leütés
Blogcikk: bruttó 3 FT/leütés
Élméletben 1 db blogcikknek min. 3000 karakterből kell állnia. Gyakorlatilag annyi szükséges, amennyi a Google első 3 helyezett cikkeinek az átlagolt hossza. Ha fel akarjuk venni a versenyt… de a döntés a Te kezedben van. A 2000 szavas cikkek a leghatékonyabbak.
Havi szinten min. 4 db blogcikkre van szükséged a növekedéshez, persze ennél több cikk jobb eredményt is jelent.
Általában egy SEO szakival 3-6 hónap között dolgozol együtt. Erre az időszakra kínálok kedvezményes csomagajánlatot!
Vedd fel velem a kapcsolatot és beszéljük át a kérdéseidet, majd kalkulálok egy árajánlatot.
*karakter = szóköz nélkül | leütés = szóközzel
