Mire jó egy PR cikk? Bevételt is hoz, vagy nem is ez a fő cél?

Céltól függően kétféle PR cikk létezik:

 

  • SAJTÓKÖZLEMÉNY,
    melyben a márkád népszerűsítése a cél, nem fontos a SEO
  • SEO PR KÖZLEMÉNY,
    mely SEO szempontból a linképítés miatt fontos

A klasszikus sajtóközlemény célja, hogy ismeretséget szerezzen a márkádnak.

Viszont a SEO PR cikk – a benne elhelyezett linkekkel – célja a weboldalad megerősítése más weboldalak által.

Másodlagos cél lehet, de nem feltétel, hogy a PR cikk közvetetten a Google-ből is tereljen érdeklődőket a weboldaladra.

Összevetve nem konkrét vásárlást várunk, hanem több érdeklődőt a célközönségedből; SEO PR cikk esetében pedig a honlapod előrejutását a Google-ben.

Mit kell még tudnod ahhoz, hogy teljesen képben legyél?

Mit tartalmaz a PR cikk?

A SEO PR cikk esetében max. 2 db, a weboldaladra mutató link, továbbá némi, a termékeddel kapcsolatos hírértékű információ szerepel a cikkben. Kevésbé fontos a tartalom, inkább a weboldalad erősítése a cél a jobb Google helyezésért.

A sajtóközlemény felépítése abban különbözik a SEO PR cikkétől, hogy már a bevezetésben megemlítésre kerül a márkád/vállalkozásod, illetve vannak olyan formai elemek, amelyek felhasználása kötelező (pl.: cégadatok, elérhetőségek) a cikk végén. A SEO PR cikk esetében még csak a vállalkozásod nevének sem kell felmerülnie, elég, ha a beépített link tartalmazza a fókusz kulcsszót.

Ide süss! Megjöttem! SEO PR cikk írás

Hol jelenik meg a SEO PR cikkem?

A SEO PR cikkírás önmagában nem teljesíti a célokat. Mire van még szükséged? Mivel a PR cikk nem a Te weboldaladon jelenik meg, ezért fel kell keresni olyan weboldalakat: szakmai/helyi/országos online hírportálok vagy magazinok, ahol a tulajdonosok biztosítják a PR cikked megjelenését a platformjukon. 

SEO PR cikk esetében nem fontos, hogy szorosan kapcsolódjon az üzleted témája az adott hírportál profiljához.

Hogyan szerzek külsős weboldalakat?

Ebben egy SEO szakember a már kiépített kapcsolatai révén tud segíteni Neked. Azonban fontos elővigyázatosnak lenned, mivel számos SEO szakembernek titulált szolgáltató nem tud értékes és a terméked szempontjából releváns weboldalakat biztosítani a PR cikked megjelentetéséhez.

Azonban a jó rangsoroláshoz fontosabb, hogy a Te témádhoz kapcsolódó oldalról kapd a linkerőt. Ha hivatásos SEO szakemberrel dolgozol együtt, akkor mindenképpen tudakozódj, hogy milyen weboldalakon tervezi elhelyeztetni a PR cikkedet.

Hol jelenik meg a sajtóközleményem?

Olyan weboldalakat vagy helyi/országos online hírportálokat és magazinokat kell keresni, amelyek a Te vállalkozásoddal összefüggésbe hozhatóak. Ahova a terméked beilleszthető a portfóliójukba és a célcsoportjuk szívesen elolvasná!

Fel kell térképezni, hogy: mennyire hiteles és erős az adott hírportál, mennyi a várható elérés, és ebből mennyi érdeklődő lesz a terméked iránt. Ki kell tűzni a célokat, emellett meg kell határoznod, hogy mekkora pénzösszeget vagy hajlandó invesztálni a célközönséged figyelméért.

Kiket kell felkeresnem a sajtóközleményem publikálásához?

Újságírókat vagy szerkesztőket. Ha nincsen PR managered, akkor a sajtóközleményt Te is elküldheted a kinézett újságíróknak.

Egy kis online kutatómunkával fellelhetőek az újságírók e-mail címei. Arra érdemes figyelned, hogy az üzleted szempontjából releváns híroldalaknak írj.

Az e-mail-ben röviden mutatkozz be és írj indoklást a cikked megjelentetéséhez.

Mennyibe kerül egy PR közlemény megjelenése híroldalon?

Néhány 1.000 és több 100.000 forint között mozog egy hírportálon való megjelenés. Továbbá jó hír, hogy a PR cikk kivonata az adott online híroldal social media felületein is megjelenik.

Melyikre van szükséged?

Most már tudod, hogy mi a célja a PR kiadványoknak. Így már biztos vagyok benne, hogy el tudod dönteni melyik típusra van szükséged. Ha PR manager-rel vagy SEO szakemberrel dolgozol együtt, akkor előbbi esetében a sajtóközlemény, míg az utóbbinál a SEO közlemény kerül terítékre.

Tudtad? A PR cikket felhasználhatod vendég blogbejegyzésként is!

Ha még vacillálsz,

akkor keress az elérhetőségeimen, és segítek Neked.

PR cikk ÁRAK

Sajtóközlemény: bruttó 3 FT/leütés
SEO PR cikk: bruttó 4 FT/leütés

1 db cikknek min. 3000 karakterből* kell állnia. Kérésre hosszabb cikket készítek!

Havi szinten min. 2 db SEO PR cikkre van szükséged a weboldalad megerősítéséhez.

Általában egy SEO szakival 3-6 hónap között dolgozol együtt. Erre az időszakra kínálok kedvezményes csomagajánlatot!

Vedd fel velem a kapcsolatot és beszéljük át a kérdéseidet, majd kalkulálok egy árajánlatot.
PR cikk

*karakter = szóköz nélkül | leütés = szóközzel
SEO szövegírás - Adrienn Hajnal
Sütik (Cookie-k) szabályzat

Bővebben: Sütik (Cookie-k) szabályzata