Hogyan válasszak szövegírót?
Ami szükséges a céljaim eléréséhez és amit a vállalkozásom képvisel, azt szeretném viszontlátni a szövegíró munkájában is!
Egyedül nehéz!
Hosszú tervezések után végre elindítottad a saját vállalkozásodat. Rájöttél, hogy az elvégzendő feladatok napról napra csak sokasodnak. Egy kora reggeli napon, finom kávé kortyolgatása mellett beláttad, hogy a fejlődéshez segítségre van szükséged!
Pontosan tudom, hogy a vállalkozói létforma egy teljesen másik dimenzió! Egy személyben Neked kell mindenről gondoskodnod.
Segítséget kérek!
Azonban nem bűn kiszervezni azokat a részfeladatokat, amire nincsen időd, vagy nem értesz hozzá! Sőt a vállalkozásod érdekében ez lenne a legjobb döntés. Még ha egyéni vállalkozó vagy, alacsony büdzséből gazdálkodsz, akkor is eljön az a pont a vállalkozói életedben, amikor a növekedéshez, a következő szint eléréshez elengedhetetlen további szakemberek bevonása.
Megtalálom a szövegíróm?
A megfelelő, hozzád illő szakembert sem egyszerű megtalálni. Sok a szövegíró, köztük rengeteg a jó szövegíró. Na de kit válasszak? – teszed fel hektikusan a kérdést magadnak.
A következő kérdések megválaszolásával, szeretném, ha kapnál egy pontosabb képet arról, hogy milyen szövegírót is keresel igazán! Ha pedig engem szeretnél jobban megismerni, ide kattintva elolvashatod a történetemet.
Tedd fel magadnak ezt a 9 kérdést, hogy megtaláld a Nagy Ő-t!
Fontos kérdések, melyeket érdemes átgondolnod és megválaszolnod, mielőtt kiválasztod a megfelelő szövegírót!
1. Vállalkozóként mekkora szeletet kérek a piacból?
2. Mik a reális céljaim a vállalkozásommal kapcsolatban?
3. Ezek a célok mekkora anyagi ráfordítást igényelnek? (Majd a célok lebontása és az inputok hozzárendelése következik.)
4. Ebből mekkora pénzösszeget érdemes ráfordítanom a szövegírásra (szövegíróra)?
5. Milyen típusú szövegírásra lenne szükségem? (SEO, kreatív, marketing, értékesítési)
6. Milyen produktumok készítésére keresek szövegírót? (Pl.: blog cikk, PR cikk, hírlevél, hirdetés és a többi.)
7. Egyszeri vagy projekt alapú, hosszútávú együttműködés lenne ideális a számomra?
8. Milyen típusú együttműködés lenne számomra az ideális? (megbízási, alkalmazotti)
9. A választott szövegírómnak kikkel (pl.: SEO szakember, marketing menedzser, grafikus) kellene együtt dolgoznia, hogy elérjem a kitűzött célt?
Megvan a potenciális szövegíróm!
Mi a következő lépés?
Azt kapom, amire szükségem van a potenciális szövegírómtól?
Ha az alábbiakra határozott IGEN a válaszod, akkor bizonyára engem keresel!
01. Kulcsszóra optimalizált szöveget
Mivel egyértelműen a Google első oldalára pályázol. Sőt el is döntötted, hogy folyamatos tartalomfrissítéssel meg is tartod ezt a helyet!
Hogyan segítek Neked elérni?
Egy évig dolgoztam szövegíróként egy SEO szakembernek, emellett mentorálást is kaptam Tőle. Később annyira vonzott a keresőoptimalizálás világa, hogy autónom belevágtam a SEO (technikai, tartalmi, linképítés) tudás elsajátításába!
Magam is el tudom végezni a kulcsszókutatást, a konkurenciaelemzést, és a technikai SEO alapbeállításokat! Legyen szó weboldal, PR cikk, blogcikk, vagy esettanulmány szövegéről. Továbbá szívesen együttműködöm a SEO szakembereddel is!
02. Egyedi szöveget
Eldöntötted, hogy kizárólag minőségi, értékes és főként egyedi szöveges tartalommal szeretnéd feltölteni a weboldalad. Mivel célod, hogy szakmabeliként komolyan vegyenek, és egy-egy megoldandó probléma kapcsán a Te termékedről beszéljenek!
Teljesen egyetértek Veled!
Számomra is prioritás, valamint lelkiismereti szempont is, hogy kizárólag a saját gondolataimból fogalmazzam meg a szöveges tartalmat!
Ebben segít az alapos kutatómunkám is: hiteles forrásból dolgozom, sokszor könyvekből vagy szakember által írt/elhangzott tartalomból.
A szövegírás alapjainak elsajátításában Odrovics János szövegíró köteteiből merítkeztem! Nagyon hasznos gyakorlati útmutatást kaptam Tőle, hogy olyan szövegíróvá válhassak, akire büszke lehetek!
03. Kreatív szöveget
A célközönséget húzza be a cikk tartalma (a sztori), legyen rá hatással, váltson ki belőle érzéseket, ösztönözze további aktivitásra (legfőképpen vásárlásra)!
Csaknem erre gondoltál Te is? Akkor ez szintén egy közös célunk!
Kétféle megközelítés:
Kétféle szempontól közelíthetjük meg a kreatív szövegírást!
Az első szempont alapján értékesítési szövegírásról beszélünk. Ilyenkor a konkrét célunk az eladásaid számának növelése! Azonban ehhez szükséges egy marketingstratégia kidolgozása is. Ebben tudok segíteni Neked, legyen szó hirdetésekről vagy e-mail marketingről, illetve szívesen együttműködöm a marketingeseddel is!
A másik megközelítés az élvezeti érték aspektusa. Eszerint, ha szakmai szövegről beszélünk, akkor legyen az éppen annyira érdekes tartalmilag, hogy inkább az előnyére, mintsem a hitelessége rovására váljék!
Visont egy kedvcsináló vagy szórakoztató cikknek annyira élvezetesnek kell lennie, hogy még többet akarjon olvasni Tőled a célközönséged!
04. Social media kompakt tartalmat
Legyen forgalom és aktivitás a közösségi oldalaimon! Áhá! Ez lenne a valódi cél? És hogyan érdemes nekikezdeni?
Előtte sokkal fontosabb, hogy...
egy stratégiát alakítsunk ki! Kezdjük ott, hogy minden közösségi felületen (melyek relevánsak a vállalkozásod szempontjából) fontos aktívan tevékenykedni!
Továbbá, csakúgy mint a marketing szövegírásban, úgy a posztoknál is érdemes időközönként a 3-as marketing technikát bevetni, azaz a probléma/vágy – következmények – megoldás taktikát.
Emellett tudásmegosztó, szórakoztató, eseményfókuszú, terméket/szolgáltatást leíró, valamint ajánlat bemutató posztok is készülnek.
A kreatívokat említetted volna? Természetesen a többéves tervezőgrafikai tapasztalatommal megtervezem a szöveghez illő grafikát is!
A social media posztokat érdemes összehangolni a hirdetések tartalmával, hogy teljesüljön a kampánycél. Rám bízhatod a strukturált hirdetéskészítést is!
Ebből áll a social media tartalomgyártás kompakt csomag!
Szívesen együttműködöm a marketing szakembereddel is! Találjunk ki együtt egy célorientált stratégiát! Készen állsz rá? Dolgozzunk együtt!
